Tuesday, February 3, 2015

Ikan Discus Pilihan Hati

Assalamualaikum,

Blog ni dah suci kembali selepas di padam semua post2x yg lama...Ok ni first post aku...

Ikan discus ni pernah bela dulu time sekolah tapi xtau nape xnak makan lalu mati begitu saja...Rasa geram sedih sume ada nape ikan tu kojol gitu jer....Grrrr...Lepas tu xberani nak cuba bela ikan discus ni dah....

Setelah beberapa tahun berlalu dengan keconfident yg tak seberapa ni tetibe rasa teringin nak bela discus tu datang balik....First beli discus warna oren pilihan hati...


Mula2x letak memang xnak makan langsung sampai aku dah susah hati....Adakah perkara yg lalu bakal berulang kembali (jeng3x)....

Hampir seminggu barulah nampak ikan discus ni nak makan....Fuhhhh lega..Dalam kepala  terus fikir nak tambah lagi ikan discus ni...Muahahaha...

Aku tak tahu sangat pasal ikan discus ni.....Tau pun sikit2x jer.....Banyak jenis warna dan pilihan.....Tapi ikan discus ni agak mahal mengikut jenis dan kualiti ikan tu....Yang ni pun aku beli rege rm40...Hmmm standard je sebab sebelum ni pernah tengok harga dia mencecah ratus2x ringgit....

Setakat ni dah ada 4 ekor dalam akuarium....Hmmm susah nak jumpa ikan ni kat kedai ikan xmacam time ikan ni tengah famous dulu kat semua kedai ada je jual.. 

Sekarang ni masih dalam proses mencari untuk koleksi ikan dalam akuarium aku tu....Hati membuak2x nak terjah semua kedai ikan yang ada (hanya peminat ikan hiasan je faham)...Actually dah banyak kedai terjah....hehe...Tapiiii satu kedai je jual xbyak pilihan pulak tu ikannnya....Sob3x...









No comments:

Post a Comment